Sztuka prezentacji – merchandising MARRAKECH

„Kupujcie, kupujcie, u mnie, u mnie tylko!”

Od stoiska z zębami, gdzie na miejscu można wybrać sobie dowolne białe uzębienie, po sztuczne, przechodzone szczęki – jak kto woli.

Od wijących się w tańcu kobr, po pokaz małpich figli.

Od skórzanych torebek, butów po lampy, meble do egzotycznych przypraw i niespotykanych owoców.

Kipi od produktów, od stoisk. Każdy zachwala swoje towary, chce sprzedać. Działa egzotyka miejsca. Jakby przenieść się w czasie, gdy kupcy karawanami zwozili dobra z całego świata.Słychać nawoływania, w powietrzu unosi się zapach przypraw.Magia miejsca wchłania.

Wszystko ma znamiona pracy ręcznej. Przeciskając się uliczkami widać otwarte małe i ciasne warsztaty.Mój wzrok pada na ich dłonie wodząc po szybkości ruchów zapadam w trans. Dłuto wybija rytm, dziennie ten sam. Pewnie szybciej taki rzemieślnik wybije wzór na metalowej wazie niż designer zaprojektuje je w przysłowiowym komputerze. Siła tradycji w dobie Ipod, Iphonów, Ipadów i innych jabłek.

Jak w takiej konkurencji się wyróżnić? Jak złapać klienta? Jak przyciągnąć?

Jak inaczej pokazać te same „baboosh” (skórzane pantofle) ? Kupcy prześcigają się w sposobie prezentacji. Jeden w prezentuje  je w kolorystyce, inny układa w strukturę, ten sam towar z tych samych pracowni. Gładki w rytmie, wzory razem, jest w tym swoboda , estetyka i wiedza kupiecka. Niejeden visual merchandiser mógł by się tu wiele nauczyć.

Kolorowe kopczyki usypywane i przyklepywane co chwile, by nie zburzyć konstrukcji. Zapach pobudza zmysły. Wszystkie przyprawy świata.

Sztuka prezentacji kupieckiej  przekonuje do kupna tego droższego szafranu. Dwa gramy wystarczy.

Plaza de Yamaa el Fna MARRAKECH 

stragany_marakech_6stragany_marakechstragany_marakech_4stragany_marakech_3stragany_marakech_2stragany_marakech_7stragany_marakech_5stragany_marakech_9stragany_marakech_8stragany_marakech_10

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s