Na końcu świata_ Finisterre_ La Costa de Morte

Gdy za oknem zacina deszczem, tylko ciepła herbata i nic jak  zaszyć się w sobie. Wejść do środka. Dlatego zaczynam rozumieć tą całą tęsknotę za przestrzenią, za wspomnieniem lata, wędrówką w siną dal.

Moje wspomnienie z dzieciństwa. Jako mała dziewczynka co jakiś czas ” wyruszałam ” mówiąc moim rodzicom, że ” wychodzę w Świat, bo tu mnie nikt nie rozumie „. Otwierałam drzwi, ledwie sięgając klamki i wychodziłam. Drzwi się zamykały ja na boso na wycieraczce czułam, że ten świat jest tak duży… że wracałam. Teraz wyruszam z największą przyjemnością. Urosłam 😉

Wspomnienie końca lata, nasza wyprawa na koniec świata.

Tym razem nie o wnętrzu ale o przestrzeni. FINISTERRE miejsce, gdzie według Rzymian kończył się świat. Nie wiedzieli jeszcze o istnieniu Ameryki. Miejsce magiczne na wybrzeżu śmierci Costa de Morte, w Galicji, na północy Hiszpani. Najbardziej wysunięta część kontynentu, oblana ze wszystkich stron Oceanem Atlantyckim. Miejsce, gdzie rozbijały się statki, miejsce gdzie pielgrzymi kończą swoją wędrówkę. Miejsce gdzie strudzeni wędrowcy  palą swoje ubrania, w imię zakończonej wędrówki w podziękowaniu, ku pamięci, w imię wdzięczności.

Urwiste wybrzeże, zapach zwęglonych ubrań i bryza od oceanu. Stoisz na skale patrzysz w dal i widzisz tylko bezkres,ogrom żywiołu, bezgraniczną przestrzeń. I budzi się w Tobie potrzeba wyruszenia w nieznane w podróż.

Z tego wybrzeża wyruszały statki Kolumba w poszukiwaniu nowej drogi do Indii. Gdy widzi się oryginał statku jakim Kolumb wyruszył w swoją podróż, to nie chce się wierzyć, że czymś tak małym, Kolumb dokonanał takiego odkrycia. Siła podróży, misja, cel do osiągnięcia silniejszy niż strach lub żywioł.

Warto sięgać po nieznane. Tylko ten kto ma odrobinę szaleństwa, ciekawości może wyruszyć w „swoją podróż „.costa de morte_1costa de morte_12costa de morte_7costa de morte_3costa de morte_6costa de morte_10costa de morte_5costa de morte_12costa de morte_11costa de morte_8costa de morte_13costa de morte_2costa de morte_4costa de morte_9

Skomentuj

