W dobie kryzysu _ CREATIVA BARCELONA

A może kryzys jest potrzebny?  Brak funduszów wyzwala kreatywność. Z potrzeby tworzenia powstają piękne rzeczy. Taka jest moja ostatnia refleksja po targach CREATIVA BARCELONA.

To nie była moja branża, ale te wszystkie koraliki, papiery, włoczki, tasiemki … uległam.

Dawno nie widziałam takich tłumów. Ludzie, którzy przyszli na targi, by zakupić kolorowe tasiemki, papiery do decoupagu. Pachworki górowały, nawet branie miało stoisko z kreatywnymi, własnoręcznie zrobionymi, eco-chipsami.

Widziałam kolejki do warsztatów, skupione twarze kobiet, wyklejające kolorowymi papierkami manekiny.

Ujęło mnie za serce stoisko z szalikami, takie zwykłe, normalne szaliki na zimę. Autorami były starsze osoby. Ideą projektu było, by pobudzić samotne osoby do działania, tworzenia oraz do dzielenia się z młodymi wiedzą np.: Jak zrobić zwykły szalik 🙂 Wzruszyłam się w tym miejscu. Ach…

Nie kupujmy prezentów, zróbmy je własnoręcznie w tym roku. Tworzenie ma ogromną siłę, nawet jeżeli nie jesteśmy mistrzami w sztuce. Zróbmy coś ! Satysfakcja gwarantowana. W tym świecie zmiennej skupienie się na drobnej, wymagającej czynności da nam wytchnienie, gdy dłonie pracują umysł się wycisza.

Miłego działania !

tasiemkitkanina_1twozreniepapierformywzoryrazemmaluszkimalowane twozrenie_2portretowo

Skomentuj

